גלרית תמונות ותשורה מחתונת לוי יצחק ושרה פליאה וינגורט

ביום שישי, י”ג סיוון, נישאו בשעה טובה לוי יצחק וינגורט עם שרה פליאה לבית גלעדי!
מזל טוב מזל טוב לזוג הצעיר ולמשפחות היקרות!

החתונה נערכה באולם המוזיאון בחולון, הרב שליט”א ערך קבלת פנים לחתן והשתתף גם בחופה:

לחתונה יצאה תשורה יפיפיה עם שני חלקים:

יין משמח: ארבע לגימות “יינה של תורה” בעיני נישואין. יצוין ששלשת הקטעים הראשונים מבוססים על דברי הרב בתקופת ההכנה הסמוכה לחתונה – בשבת במדבר, שבועות ושבת נשא (בנוכחות הכלה ולכבודה) – וכולם ספוגים באוירת
“‘ביום חתונתו’ זה מתן תורה”.

באהלי צדיקים מורחב, הכולל תורות מכמה צדיקים: “פותחין בדבר מלכות”, בביאור קטע ממכתב של הרבי מליובאוויטש. אחר כך יש שני קטעים על פי תורתו של אביו, רבי לוי-יצחק שניאורסון, שיום נישואיו חל כמו קביעות החתונה דנן, ביום הששי י”ג סיון (בדיוק באותה קביעות כמו ‘החתונה הגדולה’ בז’לובין, החתונה הראשונה בין בית אדמו”ר הזקן – בנישואי נכדתו, שרה – לבית רבי לוי-יצחק מברדיטשוב). לסיום מתבארים שני קטעים מהספר “בסתר רעם”, בו נקבצו תורותיו של ‘הרבי השותק’, רמ”מ מווארקי, שיום ההילולא שלו, ט”ז סיון, חל בתוך שבעת
ימי המשתה.

לגלריית תמונות מהחתונה:

שמחת הברית של משה צבי גינזבורג

השבוע, ביום שני, נערכה שמחת ברית המילה לנכד של הרב – משה צבי גינזבורג, שנקרא כך על שם חמיו של הרב, הרב משה צבי סגל-מייסד ארגון “ברית חשמונאים”.

, במהלך הברית הרב מסר שיעור לנוכחים בו הסביר על הקשר בין שלבי ברית המילה לבין עבודת ה’ במסירות נפש כחיילי “בברית חשמונאים”:

במסגרת האירוע נחגגה שמחת החלאקה של משפחת פיקאר.

לגלרית תמונות:

היום (שישי) התקיימה כניסה ליריחו עם אוטובוס מלא במשתתפים.

פתחנו בתפילת שחרית בבית הכנסת “שלום על ישראל”, לאחר מכן המשכנו לסיור בתל יריחו, ולסיום ביקרנו במעיין אלישע.

מעמד ההכתרה של הרב מנחם מענדל נחשון

השבוע, ביום שלישי, נערך טקס ההכתרה הרשמי של הרב מנחם מענדל נחשון – חתנו של הרב יצחק גינזבורג – לתפקיד רב העיר נוף הגליל. באירוע השתתפו מאות מתושבי העיר, לצד רבנים, דיינים ואישי ציבור.

הערב נפתח בקריאת פרקי תהילים על ידי רב העיר קריית אתא, הרב חיים שלמה דיסקין. במרכז המעמד חתמו אביו של הרב מ”מ נחשון, הרב דוד נחשון, וחמיו, הרב יצחק גינזבורג, על כתב המינוי הרשמי, יחד עם הרב מנחם מענדל נחשון ועם הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב דוד יוסף. מיד לאחר מכן התעטף הרב בטלית, בירך ברכת “שהחיינו”, ובאולם נשמעו תקיעות שופר.

במהלך האירוע נשאו דברי ברכה השר לשירותי דת יריב לוין, ח”כ מיכאל מלכיאלי, וראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט. את מסכת הנאומים חתם רב העיר החדש, הרב מנחם מענדל נחשון, שהסביר את המשמעות הפנימית של מאמר חז”ל “אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות”, אהוב את ממד המלאכה של התפקיד המוטל עליך, ושנא את השררה, הכבוד והתדמית שבו – ואמר כי האחריות המוטלת עליו היא “לאחד ולחבר”, ולדאוג לכל תושב בעיר מתוך אהבת ישראל וחיזוק היהדות.

לגלרית תמונות מהאירוע: