ג’ תמוז במכללות ירושלים

כתבות נוספות

השנה, עם ההתקרבות לימי סיום הסמסטר האקדמי, זכו מאות סטודנטים במוסדות הלימוד השונים בירושלים לחוות את ימי הקיץ מתוך קדושה והתקשרות. בשרשרת אירועים מרכזיים שנערכו בכלל הקמפוסים, צוין יום ההילולא של הרבי מליובאוויטש, ג’ בתמוז, בשילוב חגיגות סיום הלימודים, מתוך תחושת שליחות ורוממות רוח.

כל מכללה זכתה לאירוע ייחודי שנבנה במיוחד עבורה, תוך התאמה מלאה לאופיים של הסטודנטים והסטודנטיות הלומדים בה. אל המפגשים התלווה מוזיקאי אשר עבר בין המוסדות השונים והרעיד את הלבבות בניגוני דבקות ושמחה.

הרבי כאבא של כולנו
ציר מרכזי שליווה את המפגשים כולם היה העיסוק בדמותו של הרבי כ”אבא” של כל אחד ואחת מישראל. הסטודנטים הוזמנו לקחת חלק במעגלי שיח פתוחים ושיתופיים, בהם חלקו בצורה אישית ומרגשת כיצד הם חווים את ההנהגה הזו בחייהם, וכיצד נקודת האמונה והקשר לצדיק מלווה אותם באתגרי היומיום.

במהלך הערבים נלמדו נקודות עומק משמעותיות מתורתו של הרבי, מתוך מטרה להעניק לצעירים כלים רוחניים והשקפתיים לקראת היציאה לימי חופשת הקיץ. הדיבורים הקדושים נגעו עמוק בלבבות, והובילו סטודנטים רבים לקבלת החלטות טובות ולהתחזקות בלימוד ובעשייה לטובת הכלל.

הניגונים שמטהרים את האוויר
מעבר למילים ולדיבורים, השיא של האירועים נרשם ברגעי שירת הניגונים החסידיים. “הדיבורים היו משמעותיים ונוגעים, אבל כשמתחילים לנגן את הניגונים הכי קדושים בתוך החצרות והמבנים של המכללות, מרגישים איך הניגון נוגע במקום הכי עמוק בנשמה”, משתף דוד אור שחר שליח חב”ד בקמפוס. הצלילים הקדושים שהדהדו בקמפוסים הצליחו לטהר את האוויר, לפתוח את הלבבות ולדבר ישירות אל הנשמה היהודית.

עם סיום אירועים אלו וסגירת פעילות הקמפוסים לתקופת הקיץ, הסטודנטים יוצאים לחופשת הסמסטר. אך הפעילות אינה נעצרת: במהלך חודשי הקיץ תתרכז הפעילות ב’בית אבי חי’, עד לתחילת שנת הלימודים הבאה בעז”ה, מתוך תפילה להמשך צמיחה, התקשרות והפצת מעיינות החסידות חוצה.